Skarpsno Baatforening 100 år 1917 - 2017

STRØM I VINTERHAVNEN

Viktig informasjon til medlemmer vedr. strøm i vinterhavn:

Alle som har boblehavn vinter 2019-2020 og som ønsker strøm, må ha godkjent kabel med strømmåler.
Godkjent kabel kjøpes av dagvakt.  Kabel er 25 meter og selges til kostpris Kr. 1.150,- (meget billig grunnet storinnkjøp)
Alle andre typer strømkabler blir koblet fra og fjernet.

Gratis registrering i Småbåtregisteret i 2019

Gratis registrering ut 2019

På de syv første månedene i 2019 ble 75 småbåter og kajakker funnet drivende langs norskekysten, viser tall fra Hovedredningssentralen. Kun fem av farkostene var merket, slik at det var mulig å finne fram til eieren og sjekke hvem som hadde vært om bord – og om det var behov for hjelp.
Dette vil vi gjøre noe med. Redningsselskapet tilbyr nå gratis registrering av båt, kano, kajakk med mer ut 2019.

Sikre dine verdier på vannet – registrer båten eller utstyret ditt i dag!

Vanlige priser i Småbåtregisteret i 2019:

Nyregistrering koster kr 460. Prisen inkluderer båtkort til hovedeier og 2 båtskilt med registreringsnummer. Du betaler ikke årsgebyr på en båt det kalenderåret du nyregistrerer båten.

Omregistrering koster kr 285. Prisen inkludere båtkort til hovedeier. Du betaler ikke årsgebyr på en båt det kalenderåret du omregistrerer båten.

Årsgebyr er kr 230. Har du flere båter er det kr 115 pr båt for de påfølgende båtene.

Årsgebyr sendes ut til registrert hovedeier i januar og beregnes på alle båter som vedkommende har registrert (og står som hovedeier på) pr 1. januar. Årsgebyret bidrar til et oppdatert, korrekt register. Båteiere som glemmer å gi beskjed om at en registrert båt er solgt eller kondemnert blir minnet om dette ved utsendelse av årsgebyr.

Redningsselskapet

image001.jpg

Fasiliteter

59°54′N
10°41′E

dagvakt@skarpsnobaatforening.no

Avfallshåndtering

Deponering av farlig avfall fra båter i havna.

Vi har hatt tilfeller av at det blir hensatt oljekanner, batterier og andre farlige kjemikalier utenfor klubbhuset vårt i havna. Dette skal ikke forekomme. Farlig avfall skal deponeres på mottakssteder beregnet for dette. Det henvises til Karenslyst's mottak ved slippbrygga, de fleste bensinstasjoner og kommunens gjenbruksstasjoner på Haraldrud, Grønmo eller Smestad pluss ved en rekke minigjenbruksstasjoner i Oslo.
Vi fikk dessverre ikke fornyet vår avtale med Oslo Kommune om egen returboks ved klubbhuset i år.

Les mer her