Skarpsno Baatforening 100 år 1917 - 2017

VIKTIG INFORMASJON OM AKTIVITET I OSLO HAVN 5. OG 6. JUNI

Restriksjoner for båttrafikk 6. juni

I forbindelse med avslutningen av Nor-Shipping 2019 og skipsdåp vil det 6. juni 2019 kl. 23.00 bli avfyrt et større fyrverkeri i Oslo Havn. Fyrverkeriet vil ha en estimert varighet på 15 minutter, og vil bli avfyrt fra lektere. Det vil derfor være restriksjoner for båttrafikk i Oslo Havn før og under fyrverkeriet. Rutegående båttrafikk vil gå som normalt.

Politiet/Oslo Havn vil etablere en sikkerhetssone i Oslo Havn fra kl. 17.00, og småbåter anbefales ikke å dra inn havneområdet etter dette tidspunktet. Eventuelle båter i området må forholde seg til politiets anvisninger.

Invitasjon til å være med på innseiling

5. juni ankommer skipet Viking Jupiter, som skal døpes i Oslo Havn dagen etter. Skipet vil bli eskortert inn til Oslo Havn av de flotte seilskutene Christian Radich og Sørlandet ved ankomst Oslo om formiddagen 5. juni. I denne anledning ønsker vi å invitere småbåter i området til å være med på innseilingen. Skipet er ventet å runde Nesoddtangen ca. kl. 12.00, og vil da gå i en felles konvoi inn mot Oslo Havn. Vi ønsker alle småbåter som har lyst å være med på denne konvoien hjertelig velkommen!

Parkering Karenslyst

Parkeringsbevis for Karenslyst
kan nå kjøpes hos dagvakten.

Gjelder for perioden
1. juni til 15. september 2019

Pris 400,-

Sommerhavna 2019

De som har fast plass og ikke skal benytte denne i sommer, må informere dagvakten om dette så snart som mulig.

Karenslyst Båtopplag

Sjekk kalenderen for utsetting

Når førstemann på rekka har bestilt utsett,
får nestemann SMS om å bestille utsett o. s. v.

Slippen

Fasiliteter

59°54′N
10°41′E

dagvakt@skarpsnobaatforening.no

Avfallshåndtering

Deponering av farlig avfall fra båter i havna.

Vi har hatt tilfeller av at det blir hensatt oljekanner, batterier og andre farlige kjemikalier utenfor klubbhuset vårt i havna. Dette skal ikke forekomme. Farlig avfall skal deponeres på mottakssteder beregnet for dette. Det henvises til Karenslyst's mottak ved slippbrygga, de fleste bensinstasjoner og kommunens gjenbruksstasjoner på Haraldrud, Grønmo eller Smestad pluss ved en rekke minigjenbruksstasjoner i Oslo.
Vi fikk dessverre ikke fornyet vår avtale med Oslo Kommune om egen returboks ved klubbhuset i år.

Les mer her